Tor 30.01.2017 18:15 |
|
Vallit tuli tänään. |
Tube 05.01.2017 23:11 |
|
Ja jos pöydällä ei ole selkeästi kiksiraitoja, niin niitä Simonis X1-lanoja ei tarvitse käyttää koko pöydälle. Pyyhkikää sillä vain pahimmat kiksijäljet, esim. aloitusviivan kohdalta. Se irrottaa pöydästä nukkaa, jolloin se nukka tarttuu palloihin, etenkin jos niihin on jäänyt sitä pesuainetta. Eli kastelkaa mikrokuituliina lämpimällä vedellä märäksi ja puristakaa siitä vesi pois, niin ettei siitä putoa enää pisaroita. Sen jälkeen liina asetetaan lanan ympärille ja pöytä lanataan kauttaaltaan läpi. Pituussuuntaisilla vedoilla poolpöydän putsaa 6 vedolla, kaisapöydän 8 vedolla. Sen jälkeen liina ympäri ja puhtaalla puolella pyyhitään vallit ja vallikehikot. Koko hommaan menee kolme minuuttia, eli about sama aika joka menee kahden palloerän pyöräytykseen koneessa. Snookerissa on täysin omat putsausohjeet ja se on myös ainoa laji, jossa pyyhkimissuunnalla on merkitystä. Muissa lajeissa pöytää voi pyyhkiä miten päin tahansa. |
Tube 05.01.2017 00:05 |
|
Niitä tummanvihreitä keinonahkaisia on vaan snookeriin ja yhteen kaisaan, kun ne maksavat koosta riippuen 60-100€/kpl. Ne on kyllä myös aika hankalakäyttöisiä painostaan johtuen ja vievät paljon tilaa viikattuna. Karassa on omat peitteensä ja lisäksi pooliin on pari niitä ohuita vihreitä, jotka ovat helppokäyttöisimpiä ja vievät viikattuna vähiten tilaa. Ne ei maksa kuin 10-20€/kpl ja ovat sentään hieman perus rautakauppapressua siistimpiä. Niitä voin hankkia pari lisääkin, kunhan niitä käytetään oikein. Se kääntyy äkkiä itseänsä vastaan, jos pressu heitetään lattialle pöydän alle ja nostetaan sieltä pölyisenä takaisin pöydälle. Eli se pitäisi sitten aina viikata nätisti sinne poolpöytien alla oleville tasoille (jotka nekin pitää sitä ennen putsata huolella) Ulkonäöllisesti ne ei ole kovin kauniita, mutta toki suojaavat hieman pöytää. |
Tor 04.01.2017 06:17 |
|
Onko kaikkiin pöytiin olemassa asianmukainen suojapeite? Jos ei, niin onko mahdollista ja tarkoituksenmukaista hankkia? Ne suojaisivat myös siivous ym. pölyltä. Lisäksi ei kehtaisi jättää kiireessäkään pöytää putsaamatta ennen peitteen päälle laittamista. On kaikkien harrastajien etu, että pöydät on ja pysyy priimakunnossa. Puhdistaminen on osa harrastusta. Jos joku ei tiedä, miten puhdistetaan, niin opastusta saanee. Ja kiksin lisääminen tippiin on hyvä tehdä pöydän ulkopuolella, ei pöydän päällä. Pikkujuttuja :) |
Skobe 04.01.2017 01:00 |
|
Breikki ja hyppylyönti -treenejä varten kannattaa ottaa palanen verkaa, jonka päältä suorittaa lyönnit. |
Tube 03.01.2017 23:16 |
|
Muistakaahan sitten putsata pöytä aina käytön jälkeen, että pysyvät kunnossa ja seuraavan on kiva tulla pelaamaan.
Pallot kannattaa pyöräyttää koneessa ilman ainetta, niin eivät kerää niin paljon nukkaa pöydältä. Isommat tahrat ja kiven voi putsata tarvittaessa erikseen mikrokuituliinan ja aineen kanssa.
Ja muistutetaan nyt jälleen kerran, että veran päällä ei koskaan säilytetä sinne kuulumatonta tavaraa, muistuttakaa tästä myös vieraita. (takit, bägit, puhelimet, lompakot, avaimet, ym.) Niiden mukana pöydälle kantautuu nukkaa, hiekkaa, ym. joka kuluttaa verkaa ja palloja. |
Tomi 03.01.2017 20:02 |
|
Pääsen todennäköisesti to joskus 12aikoihi paikalle, jos tarvii apuja. |
Jyri 03.01.2017 18:58 |
|
Huomenna KE puretaan Tuomon kanssa 4 pöydän vallit 13:00-> ja toimitetaan ne sitten työstettäväksi |
Tube 02.01.2017 20:30 |
|
Nyt on kutosessa kaikki pultit paikoillaan ja samalla kiristin muutkin, kun esim. toisen päätyvallin pulteista ei ollut vielä yksikään kiristetty :)
Täytyy kyllä kehua, ihan huippuhyvältä tuntui pelata siinä. Kiristyspalat onnistui erinomaisesti ja vallit antaa mielestäni oikein. |
Tor 02.01.2017 16:02 |
|
Aikas hyvältä tuntui toi sexapöytä. |
Jyri 01.01.2017 22:41 |
|
Mielestäni 6 pöydästä puuttui vain 1 "pultti", jonka siis itse huomasin. Oli kyllä tarkoitus laskea ne vielä irroituksen jälkeen mutta jäi tekemättä. Mutta jos Tube hakee niiden vaurioituneiden tilalle uudet niin samalla paikka sitten ne puuttuvat... |
Tube 01.01.2017 21:05 |
|
Jep. Muut pöydät on pulteilla ja kutonen on juurikin tuolla kierretanko+prikka+mutteri systeemillä. Molemmissa vaihtoehdoissa on hyvät ja huonot puolensa. Kierretangot on helppo laittaa valleihin kiinni valmiiksi jo kehikon ollessa lattialla ja sen voi nostaa sellaisenaan kivilevyn päälle, jolloin on helppo laittaa vaan mutterit paikoilleen, eikä tarvitse etsiä sokkona oikeaa vastakappaleen reikää. Eivät vaan ole niin kestäviä. |
Tor 01.01.2017 20:35 |
|
Muistaakseni 6 pöydässä vallikehikko oli kiinni erilaisilla "mutikoilla" kuin muissa pöydissä. Siinä oli kierretangot ja prikka+mutteri kiristykseen, mut Jyri muistaa varmaan parree, kuten todettu. |
Tor 01.01.2017 20:31 |
|
Täytyy kysyä Jyriltä, joka siellä pöydän alla makoili. |
Skobe 01.01.2017 20:10 |
|
Ainiin mä otinkin seiskasta ja vitosesta, muistin että myös kutosesta, kun sanoin eilen, että irrottelin pultteja "käsikopelolta" katsomatta pöydän alle tarkemmin. Näitkö Tortsi, oliko kutosessa puutuvia pultteja ennen irrotusta, siis koloja jossa ei alunperinkään ollut pultteja? |
Tor 01.01.2017 19:10 |
|
Jyri otti "pultit" irti kutosesta. Mä otin siitä kaksi "kierretankoa" irti, jotka oli jumissa ja joita joutui hieman väkivallalla käsittelemään ja joista mä näytin sulle Tube sitä toista, jossa oli jengat kärsineet. Osat laitettiin kaikki siihen valkoiseen muovilaatikkoon. Nelosesta puuttui tosiaan se yksi. |
Tube 01.01.2017 18:03 |
|
Jep, valmista on. Nelospöydästä puuttuu yksi vallipultti, vitosesta ja seiskasta ei yhtään. Kutosesta puuttui peräti 4 pulttia, mutta mielestäni niin montaa ei ole puuttunut aiemmin. Muistaako Jyri ja Tor, että monta puuttui purkaessa? Lisäksi vitospöydästä puuttuu yhden pussin toinen pikkupultti. Käyn alkuviikosta metsästämässä uusia tilalle jokatapauksessa. Kutospöydästä tuli tosi hyvä, pussit on hieman tiukemmat kuin vitosessa, mutta ottaa kivasti ainakin uudella veralla. |
Tor 01.01.2017 17:35 |
|
Saitteko valmiiks ? |
Skobe 30.12.2016 17:17 |
|
Jos ei tule esteitä, mennään Jounin kanssa huomenna viimeistelemään homma.. |
Skobe 30.12.2016 12:46 |
|
Noniin emäntä menee töihin, joten olen jumissa lasten kanssa tänään. Uudenvuoden juhlinnat ovat osaltani peruttu, joten saatan tulla aattona joskus viiden pintaan klubille tekemään jotain.. |
Tor 30.12.2016 09:48 |
|
Mulle voi kans tuikata viestiä tunnin parin varoitusajalla, saattaisin ehtiä jossain vaiheessa 040-5067594 |
Skobe 30.12.2016 09:43 |
|
Jesh, jos emäntä ei mene töihin yöksi, pääsen sinne joskus illalla kuuden-kasin aikoihin. Jos hän menee töihin, en pääse tänään ollenkaan. Eipä se pöytä sieltä mihinkään karkaakaan tosin.. |
Jyri 30.12.2016 09:31 |
|
Skobe ilmottele monelta tuut niin tuun jeesaamaan |
Skobe 29.12.2016 21:15 |
|
Ehdin tänään painiskella kutospöydän kanssa reilun parituntisen, mutta en saanut sitä kokonaan valmiiksi ennen ebk kokouksen alkua. Käytännössä tarvitsee enää vain kiristää kaikki mutterit ja nostaa kehikko pöydälle. Sitten vielä kiinnitys ja vallien tarkistus. Tosi hankala tuo pussien kiinnitys siinä ja melko hidasta touhua, varsinkin kun opetteluun meni aikaa... Mulla on huominen ilta vielä auki, mutta jos saan edes pari tuntia aikaa, tulen laittamaan homman loppuun. Joku kaveri kyllä tarvittaisiin siihen. |
Tomi 29.12.2016 17:36 |
|
Joo, ei kykene ei. Just tulin duunist himaa. |
Heggins 29.12.2016 15:23 |
|
Liian killeri sesonki päällä, ei taivu jeesaamaan.
Kiitos talkooporukalle! |
Jyri 29.12.2016 09:36 |
|
Tänään en pääse päivällä, illalla ehkä |
Tor 28.12.2016 22:52 |
|
Tube lepoa nyt. Tulen kans huomenna, jos vaan kerkiän. |
Tube 28.12.2016 20:20 |
|
Seiska saadaan vielä tänään valmiiksi ja Nelonen jätetään toistaiseksi kokonaan laittamatta. Kutospöydässä on kohta pintaverka paikallaan, mutta vallikehikko pitää kasata maassa ensin valmiiksi, ennenkuin sen voi nostaa paikoilleen. Skobe taisi sen purkaa, eli osaisi varmaan parhaiten sen kasatakin. Siinä on ihan eri systeemi, kuin noissa muissa pöydissä. Eli aloitelkaa, kunhan Skobe on paikalla. 2-3 miestä riittää loppuhommiin ja siivoukseen. Mä oon kipeänä, enkä tiedä miten jaksan huomenna tulla, tänään on jo 9 tuntia tullut tehtyä kuumeisena. |
Panu 28.12.2016 20:13 |
|
Mä voin kanssa huomenna tulla jeesailemaan. Mihin aikaan on porukkaa menossa? |
Skobe 28.12.2016 20:12 |
|
Meikämandoliino tulee ainakin huomenna joskus kolmen-neljään pintaan... |
Tube 28.12.2016 19:42 |
|
Jeppe ja Lauri sai vitospöydän valmiiksi ja aloittaa kohta seiskaa. Huomiselle jää vielä hommaa. |
Tor 28.12.2016 18:31 |
|
En ole. Miten huomenna? Onko tarvetta ja mihin aikaan. Pultteja voin väännellä kiinni ja pussit, jos kehikot paikoillaan. |
Tube 28.12.2016 17:23 |
|
Eipä näy yhtään ukkoa hommissa, onko kukaan tulossa tänään? |
Tube 28.12.2016 14:05 |
|
No niin, kaikki pöydät vaateroitu Jyrin ja Torin toimesta ja pienellä hienosäädöllä päästiin hyviin lukemiin 0,2mm toleranssiin. Saumakohdat on myös tsekattu ja hiottu kondikseen, eli kaikki valmiina veranvaihtoa varten. Kutospöydän kiristyspalat on nyt viimeisen päälle hyvin kiinni ja viimeistelty, eli niihin pääsee laittamaan myös valliverat. Jos illalla on talkooporukkaa, niin saadaan varmaan 5, 6 ja 7 pöydät jopa kokonaan valmiiksi. Miko aloittaa 15 aikoihin, eli joskus 16 jälkeen pääsisi varmaa ruuvaamaan kahta pöytää(5 ja 7) nippuun. Ketkä on tulossa illalla? |
Tor 28.12.2016 10:44 |
|
I`m coming eli Ich komme. |
Tube 28.12.2016 10:03 |
|
Jyri ehtikin ottamaan kopin, hienoa. Tuun 11.30 mennessä takaisin, niin aloitetaan hommat. |
Tube 28.12.2016 10:02 |
|
Vaaituskone on nyt klubilla. Mä lähen välissä käymään kotona, mutta tulen takaisin 12 aikaan tai tarvittaessa aiemmin, jos on kaksi miestä paikalla. Ilmoitelkaa. |
Jyri 28.12.2016 10:00 |
|
TOR mä tuun |
Skobe 28.12.2016 09:38 |
|
Mä en pääse millään tänään (molemmat lapset kipeenä kotona), mutta torstaina pääsen duunin jälkeen. |
Tor 28.12.2016 08:20 |
|
Saattaisin päästä klo 11 jälkeen, mut pääseeks joku toinen kans. |
Tube 27.12.2016 22:03 |
|
Liimattiin illalla kutosen kiristyspalat Jepen ja Laurin kanssa. Huomenna viimeistellään ne sitten valmiiksi. Vaaituskone palautetaan aamulla klo 10 klubille, eli sen jälkeen pääsisi tarkastamaan vaateroinnit. 2 kaveria olisi hyvä olla sitä tekemässä, itse voin opastaa homman käyntiin ja alan sitten fiksaamaan niitä valleja. Pääseekö kukaan 10-13 välillä? |
Tube 27.12.2016 15:06 |
|
Tor ja Jyri on tänään purkanut kaikki vallikehikot irti ja pintaverat pois. Hienoa!
Seuraavat hommat ovat siis kutospöydän vallikehikon purkaminen osiin ja valliverkojen irroitus. Vaaituskone on lainassa ja yritän saada sen takaisin vielä tänään, että pääsemme tarkastamaan vaateroinnit.
Mä tuun tänään illemmalla kittaamaan pöydät ja ohjeistamaan kutospöydän kiristyspalojen liimauksen.
|
Tube 27.12.2016 12:56 |
|
Tulen itse tänään noin klo 14 käymään klubilla. Miko aloittaa veranlaitot keskiviikkona klo 15. Siihen mennessä pitäisi siis olla pöydät 5,6 ja 7 kokonaan auki, pintaverka pois, pöytien imurointi ja pyyhintä, vaaterointien ja saumojen kittausten tarkastukset, ym. tehtynä. Kutospöytään pitää liimata kiristyspalat kuivumaan jo tänään. Se on siis ainoa, johon laitetaan toistaiseksi uudet valliverat meidän toimesta. Keskiviikkoiltana pääsee ruuvaamaan jo pöytiä takaisin pelikuntoon. |
Tube 26.12.2016 22:18 |
|
Skobe avasi tänään 5 ja 7 pöytien pultit valmiiksi, eli niistä voi nostaa kehikot lattialle tai varovasti jonkun muun pöydän päälle, kunhan laittaa vallien väliin pehmusteet, ettei tule naarmuja. Kehikkoa ei saa missään nimessä nostaa pystyasentoon seinää vasten, koska runko ei kestä sitä painoa.
Sen jälkeen voi ottaa pintaverat pois 5 ja 7 pöydistä ja purkaa kokonan kutospöydän. Mä tuun itsekin varmaan 12-13 välillä ainakin käymään ja voin ohjeistaa silloin lisää ja kaivaa tarvittavat työkalut esille. |
Jyri 26.12.2016 20:24 |
|
TOR mä tuun siinä 12-13 maissa |
Tor 26.12.2016 16:46 |
|
Mihinkäs aikaan huomenna aloitellaan? |
Tomi 23.12.2016 21:36 |
|
Siis todellaki kiristykset 6. Hymiö vaihtu ???? |
Tomi 23.12.2016 21:33 |
|
No, mun mielest parempi, et pöydät saadaan kondikseen, vaik parit viikkikset jäiski pelaamatta.
Ja kutosee kiristykset???? |
Tube 23.12.2016 11:25 |
|
No kutospöydän voi ainakin laittaa jo kokonaan kuntoon, kun siinä ei ole tuota valliongelmaa. Laitetaan sinne yhdet kiristyspalat valliveran vaihdon yhteydessä.
Pintaverkojen osalta ajattelin asiaa lähinnä siksi, että en osaa sanoa Mikon aikatauluista tammikuussa, ja miten ne sopisi yhteen Bilismyynnin asentajien kanssa. Eli tuossa on se riski, että valliasentajat käy vaikka tammikuun 15.pv ja Miko pääseekin vasta 25pv. laittamaan verkoja, jolloin oltais pari viikkoa yhden pöydän varassa.
Eihän toi vaadi kuin sen kokonaisen vallikehikon irroituksen tässä vaiheessa, eli ei oo kovin iso homma. Vallirempan yhteydessä ne kehikotkin pitää sitten purkaa osiin. Mahdollisesti vallit pitää vielä kuljettaa verstaalle työstettäväksi, jolloin menee pari päivää lisää. Samalla he muuten asentavat uudet EPBF:n hyväksymät ja teettämät kiristyspalat vanhojen tilalle. |
Jyri 23.12.2016 10:21 |
|
Ihan hyvä plääni, toki vähän extra jumppaa mutta parempi että tuo valliasia saadaan kuntoon tavalla tai toisella. |
Tube 21.12.2016 09:46 |
|
Soitin Biljardimyyntiin Jorille ja selvittelin asiaa. Se koittaa selvittää noi vallikumien profiilit ja pääsevät tammikuussa tutkimaan asiaa klubille. Nyt loppuvuonna niillä on vuoden kiireisin aika sekä myymälässässä, että joululahjoiksi ostettujen pöytien asennuksessa. Eli näillä näkymin siis siirretään ainakin valliasia 2-4 viikolla eteenpäin, kunhan pääsevät tulemaan. Pintaverat voitaisiin toki vaihtaa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, nyt kun talkoolaisia on tarjolla. Mä olen klubilla ainakin tapaninpäivänä, jolloin voidaan porukalla tutkia asiaa nelospöydän osalta. Muita poolpöytiä tarvitaan vielä tapaninpäivän All-round kisoissa. |
Tube 21.12.2016 08:51 |
|
Kävin eilen klubilla pikaisesti, ja valliverat oli edelleen paikallaan. Avasin yhden vallin, ja tutkimme sitä Jepen kanssa. Vallikumin liimauksessa ei ollut mitään moitittavaa, se oli tehty mielestäni täysin oikein. Asentajia asiassa ei voi siis mielestäni syyttää. Kutospöydässä on erilainen valliprofiili, eli kumi on erilaisessa kulmassa (K55/K66). Kokeilimme myös laittaa muutaman millin korotuslevy nelospöydän kiven päälle, niin valli antoi kyllä terävämmin. Kumin liimaus alemmas ei kuitenkaan ole tässä oikea vaihtoehto, vaan koko vallia pitäisi saada pari milliä alemmas. Tämä taas vaatisi ilmeisesti, että vallin pohjasta työstetään koneellisesti pari milliä puuta pois. Sitä me ei pystytä klubilla tekemään. Mutta purkakaa se koko vallikehikko nyt osiin ja valliverat pois, niin päästään tutkimaan lisää. |
Tor 20.12.2016 23:04 |
|
Saako tähän valliasiaan (mahdollinen korjaus vai ei, nyt suunnitellussa aikataulussa vai muutoin ja milloin) selvyyttä? Kannattaako ja onnistuuko nyt? Terv. epätietoiset. |
Tomi 19.12.2016 10:37 |
|
Kyllä! Asentajat korjaamaan. |
Tor 18.12.2016 22:35 |
|
Mitens toi aikataulutus? Pitääkö vallikumit irroittaa ja asentaa uudestaan? Milloin, kuka, kauan menee irroitukseen, liimaukseen jne. |
Skobe 18.12.2016 21:30 |
|
Sanoisin, että asentajat saisivat tulla korjaamaan... |
Skobe 18.12.2016 21:29 |
|
Juu mittailtiin sillä palikalla Jyrin kanssa. Selvä noin 2mm ero kutospöytään. Kliiniset testit osoittivat, että noin 1,5 pitkän vallin voimakkuudella päästetty pallo kimposi puoli pöydän mittaa pidemmälle kutosella kuin muilla.eniten pistää merkille ne kohollaan puusta olevat vallikumit. Sitä kohotusta ei ole kutosessa ja kaisapöydissä, vaan kumit ikäänkuin jatkuvat rungosta ja osoittavat alaspäin verkaa kohti. |
Tomi 18.12.2016 16:15 |
|
Skobe, kävitkö mittaamassa vallin korkeuden sillä mittapalalla? |
Tomi 16.12.2016 20:28 |
|
No jos yks nostaa kehikkoa ihan pikkusen pitkältä sivulta max.sentin ja toinen hieman painaa alas vallia toiselta pitkältä sivulta ja kolmas lyö pallon alas painetun sivun valliin, ni miten pomppaa? Tulisin huomen ite testaa mut pakko mennä ritziin. Voi olla et ei testi toimi ollenkaa, mut voihan sitä koittaa. On kyllä todellakin mahdollista, et ne vallit on asennettu huonosti. |
Skobe 16.12.2016 11:00 |
|
Hyvä Tortsi! Nyt kun kehikko on irroitettu, voisiko kokeilla parin tyypin kanssa siten että laskisi toista reunaa pari milliä alemmas vaikka niin, että yksi jamppa nostaa toisesta pitkästä vallista kehikkoa siten, että toinen valli laskee. sitten koittaa miten vaikuttaa pomppuun. Vaikea selittää, mutta nyt ois paikka kokeilla. Tosin kun pultit on irti, niin en tiedä onko tilanne enää sopiva... |
Tor 16.12.2016 09:43 |
|
4:s pöydän pussit ja kehikko irroitettu. Yksi pultti puuttui, yksi oli löysällä. Ei siis puuttunut enempää pultteja. En viitsi yksin nostaa kehikkoa sivuun, ettei tule sanomista. |
Tube 15.12.2016 21:23 |
|
Nelospöydän voisi purkaa pikapuoliin, sitä ei enää tarvita ennen remonttia. Siitä saadaan sitten mallipultit uusien hankkimista varten ja samalla voidaan tutkia vallikumeja ja niiden asennusta. Itse en ehdi osallistumaan, mutta varmasti saatte Poolporukan kesken homman hoidettua maanantai-iltaan mennessä? |
Lauri 15.12.2016 10:45 |
|
Pyrin tulemaan paikalle neljän tienoilla ainakin tiistaina ja mahdollisuuksien ja tarpeiden mukaan ehkä muinakin iltoina. |
Skobe 14.12.2016 09:30 |
|
Juttelin pikkujouluissa hyvin lyhyesti Mikon kanssa ja hän oli sitä mieltä, että vallikumeja ei ole asennettu ihan oikein. Kun valleja kokeilee sormella, puun ja kumin välinen sauma pitäisi olla mahdollisimman tasainen, mutta 4,5,7 pöydissä kumi nousee selvästi korkeammalle. Mittailin tässä yksi päivä, epätarkasti tosin, ja totesin 4,5,7 pöytien vallien (nose) olevan tosiaan korkeammalla kuin pöydän 6. Tarkka mittaus pitäisi tehdä kyllä mouserilla, mutta näytti yli toleranssin menevän.
Voisiko vallikumien asennuksesta jopa reklamoida asentajia? |
Tor 09.12.2016 22:58 |
|
En sanonut, että joku on luvannut maksaa pöytiä. Kysymys oli siitä, että ennen kuin viimeisin pöytä hankittiin, käytiin keskusteluita ja kyselyitä ainakin muutamien aktiivisten poolpelaajien kesken siitä, oliko jollain halukkuutta ja mahdollisuutta osallistua omaa rahaa sijoittamalla laadukkaan pöydän hankintaan. Joku sanoi voivansa sijoittaa tonnin, joku hieman vähemmän. Tarkoitus olisi kait ollut sitten kompensoida investointia hyvittämällä esim. kk-maksuilla kuten Tube totesi. Tällainen visio olisi varmaan tulevaisuudessakin ehkä varteenotettava vaihtoehto. Eikö näin ole esim. snögöpöytäkin hankittu? Edellyttää asian kartoitusta ennen seuraavaan pöydän hankintaa. Kuluihin voinee jokainen hieman osaltaan vaikuttaa, Ehkä se keskustelutilaisuus jäsenten kesken olisi paikallaan. Mihin 4 pöydän pultit ovat kadonneet? Ihan käsittämätöntä. |
Tube 09.12.2016 21:03 |
|
Puuttuvat pultit pitäisi ilman muuta metsästää ajoissa. Eli joku saisi kiertää kaikki pöydät läpi ja laskea minkälaisia pultteja puuttuu ja monta. Ei löydy rautakaupan hyllystä todennäköisesti, eli pitää kysellä biliskaupoista tai teettää sopivat jossain.
Valliveran kireysteoriaan en usko, verka venyy käytössä ja antaa kyllä periksi ajan kanssa. Vallikumit pöydissä 4,5 ja 7 on Artemiksen huippulaatua, mutta voisiko olla sitten väärä profiili (k55/k66) Luulisin kyllä, että asentajat olisivat sen huomanneet, mutta pitää selvittää ensi viikolla. Kutospöydässäkin on Atremiksen kumit, mutta ilmeisesti eri profiili, kuin muissa pöydissä. Diamond ainakin käyttää eri profiilia, kuin useimmat muut valmistajat.
Meidän Brunswickin pöydät ovat paljon laadukkaammat, kuin esim. Eurotourille ja EM-kisoissa käytettävät Dynamicit. Toivotaan, että selitys löytyy jostain.
Tor mainitsi, että joku olisi luvannut maksaa jotain uusia pöytiä? Tällaista en ole kuullut, ainoastaan joku/jotkut lupasi maksaa tarvittaessa kk-maksuja ennakkoon, mutta sehän ei meidän kiinteitä kuluja muuta mihinkään, eli siirrettäisiin vaan rahaa oikeasta taskusta vasempaan. |
Tomi 09.12.2016 19:21 |
|
Jep, nyt puhutaan millin parin heitosta, joka vois ehkä oikeestiki vaikuttaa pallon kulkuun. Mikä ainakin ilmenee 4pöydäl, josta yhestä sivusta puuttuu pultit täysin. Mut en kyl ymmärrä miten se seiskaki tumputtaa vaik pultit on? Skobe heitti hyvän, jos niit valleja pystyis kokeilee ilman valliverkaa, ni miten ne sit antais. Eli onks ne vallit vaa päin vittuu, vai onks se valliverka liian kiree, vai onks se vika sit jossain muualla, jota en usko. |
Tube 09.12.2016 18:18 |
|
Tuota voitte kokeilla vaikka lyömällä kaisapalloa poolpöydällä vallin kautta kulman tai keskeen. Poolvallin korkeus on hyvin lähellä Kaisapallon halkaisijan puoliväliä. Huomaatte siinä, miten pallo pomppaa, jos keskikohta olisi vallin korkeudella. Voin selittää tarkemmin ensi viikolla, nyt oon vielä reissussa. |
Tube 09.12.2016 18:10 |
|
Eli pallon keskikohdan kuuluukin mennä vallin terävimmän kohdan alle, muuten pallo hyppäisi yli pöydän bänkkilyönneissä. |
Tube 09.12.2016 18:08 |
|
Vallin korkeus kivilevyn pinnasta osumakohtaan, pitäisi olla 63,5% (+-1mm toleranssi) pallon halkaisijasta. Eli poolissa 57mm x 0,635 olisi ihannekorkeus. |
Skobe 09.12.2016 17:18 |
|
Noni, hyvä jätkät lähdetään tosta valliajatuksesta rakentamaan. Kokeillaan saadaanko testattua tää jotenkin.. |
Tor 09.12.2016 16:34 |
|
Ilmeisesti olen maisemissa ja osallistumassa 27.12 ja 28.12. |
Pasi 09.12.2016 16:02 |
|
Ymmärrän juu, 7-pöydällä pallo menee enemmän vallin alle ihan silmämääräisestikin katsottuna. Liekö sitten vika vai ominaisuus... |
Tomi 09.12.2016 15:57 |
|
Ei ne oo samat vallit. Näkeehän sen silmälläkin et 6pöydän vallien reunat taittuu alaspäin. Kun esim.7pöydäs se vallin linja menee suoraan. Vois kelaa nii, et kun pallo osuu 7pöydäl valliin, ni periaattees pallon keskikohta jää vallin reunan alle, joka tumppaa sen pallon vauhdin. Jos tiiät mitä tarkotan. |
pasi 09.12.2016 13:43 |
|
Testasin eilen pöytiä 6 ja 7. Pallo samalla vauhdilla teikkaustyyliin päätyvallin kautta takaisin aloituspäähän. Eroa kaksi timanttia, 6-pöydällä viimeiselle timantille ja seiskalla just keskipussien yli. Jotain häikkää kyllä on jos samoilla valleilla tommonen ero. |
Skobe 09.12.2016 10:30 |
|
Pikaisella netin selailulla vallien hitauteen voi vaikuttaa niiden väärä korkeus. Sen voisi mitata vaikka mouserilla. Väärään korkeuteen taas voi vaikuttaa esim. pultit jos ne uppoavat liian syvälle puuhun. |
Heggins 09.12.2016 10:18 |
|
Jonakin päivänä messissä,
tiedän myöhemmin tarkemmin. |
Tomi 09.12.2016 09:11 |
|
Skobenkaa pähkäiltiin voisiko valliverat olla liian kireällä, jonka takia pallo ei pomppaa kunnolla. Ikäänkuin liian kireä verka painaisi vallia hieman kasaan...? |
Tomi L 05.12.2016 00:59 |
|
En ole paljoa pelaillut, mutta pöydät vaikuttavat hitailta, kun vertaa muihin saleihin (joidenkin mielestä vallien takia). Eli samalla kun vaihdetaan verkoja niin voisi olla hyvä checkata vallien kireys yms. |
Jyri 01.12.2016 22:03 |
|
Tarviiko 6 pöytään vaihtaa uutta verkaa ollenkaan? Mielestäni niin hyvässä kunnossa että pelkät kiristyspalat voisi riittää tällä haavaa ihan hyvin |
Skobe 01.12.2016 20:14 |
|
Jep, juteltiin noista kiristyspaloista Tuben kanssa ja samalla voisi ottaa joistain keskisäkeistä kiristyspalat pois, jotta ne käyttäytyisivät jälleen normaalisti. |
Tomi 01.12.2016 18:12 |
|
Eipä tullu listattua poolikisoissa mitään, mut kutos pöytään vois laittaa kiristyspalat. |
Jyri 01.12.2016 13:40 |
|
mukana ollaan ainakin TI,KE,PE |
Jooel 30.11.2016 00:25 |
|
Yritän päästä ti, to ja pe tai vähintään pari noista |
Skobe 29.11.2016 09:04 |
|
Pyrin tulemaan mahdollisimman monena päivänä. |
Panu 28.11.2016 21:11 |
|
Olen lomalla tuolloin, niin voin tulla tarvittaessa jeesailemaan. |